Royal Vet

Profilaktyka - Royal Vet - weterynarz Zamość

Profilaktyka

Wszyscy wiedzą, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć ,a mimo to profilaktyka zdrowotna zwierząt jest często lekceważona. Niesłusznie! Konsekwencją dobrze przeprowadzonej profilaktyki jest mniejsza ilość stresujących wizyt z powodu choroby. Jeśli chcemy, aby nasz pupil cieszył się długim zdrowiem i życiem warto jest pamiętać o kilku podstawowych zabiegach profilaktycznych.

Zabiegi które wykonujemy:

Szczepienia ochronne przeciw chorobom zakaźnym

Szczepienia – do tej pory są jedynym skutecznym narzędziem walki z chorobami wirusowymi. Podstawowy plan szczepień psów obejmuje szczepienia przeciwko: nosówce, parwowirozie, chorobie Rubartha, zakaźnemu zapaleniu tchawicy i oskrzeli oraz wściekliźnie.

Przypominamy, że coroczne szczepienie psa przeciwko wściekliźnie jest ustawowym obowiązkiem każdego właściciela którego niedotrzymanie może skutkować mandatem. Pierwsze szczepienie powinno się odbyć pomiędzy 3 a 4 miesiącem życia szczenięcia.

Choroby, przeciwko którym możemy zaszczepić koty to: zakaźne zapalenie nosa i tchawicy kotów, kaliciwiroza kotów, panleukopenia kotów, białaczka oraz wścieklizna.

Oprócz psów i kotów w Przychodni Weterynaryjnej Royal Vet w Zamościu szczepimy fretki, króliki, a nawet szopy.

Ochrona przed pasożytami wewnętrznymi i zewnętrznymi

Pasożytnictwo, to forma antagonistycznego współżycia dwóch organizmów, z których jeden czerpie korzyści, a drugi ponosi szkody. Jak nie trudno zgadnąć szkody ponosi Państwa pupil.

Do najczęściej występujących pasożytów wewnętrznych psów i kotów zaliczamy nicienie (glista, tęgoryjec), płazińce (tasiemce), zdarzają się też pierwotniaki oraz przywry.

Warto też pamiętać, że niektóre choroby pasożytnicze zwierząt są zoonozami – czyli chorobami, którymi zarazić może się człowiek. Dbając o zdrowie naszego pupila poprzez regularne odrobaczanie, dbamy również o zdrowie swoje oraz zdrowie swoich najbliższych.

Pasożyty zewnętrzne również potrafią być dla zwierząt prawdziwym utrapieniem i dużym niebezpieczeństwem zagrażającym zdrowiu, a nawet życiu zwierzęcia (jak w przypadku przenoszonej przez kleszcze Babeszjozie).
W Przychodni weterynaryjnej Royal Vet w Zamościu oferujemy państwu szereg preparatów do walki z pasożytami zarówno wewnętrznymi jak i zewnętrznymi. Plan profilaktyki ustalamy indywidualnie w zależności od wieku zwierzęcia i stylu jego życia.

Okresowe, profilaktyczne badanie stanu zdrowia

Zapraszamy starszych pacjentów na regularne, okresowe badania krwi. Wcześnie wykryte, często jeszcze bezobjawowe schorzenia o wiele łatwiej i skuteczniej leczy się w początkowej fazie ich trwania. Warto co jakiś czas sprawdzić stan uzębienia, osłuchać serce, u samców zbadać prostatę czy w razie potrzeby wykonać badania krwi.
W przypadku gdy wszystkie wyniki badań będą w porządku warto powtarzać je regularnie raz w roku. Pamiętajmy, że zwierzęta starzeją się znacznie szybciej niż ludzie…

Badanie zwierząt przed wyjazdem z kraju

Aby zwierzęta towarzyszące (psy, koty i fretki) mogły opuścić kraj muszą zostać spełnione następujące warunki:

W Przychodni Weterynaryjnej Royal Vet do wystawiania paszportów uprawnieni są: lek. wet. Barbara Bylina-Kachny, lek. wet. Jakub Kachny, lek. wet. Olga Gałat oraz lek. wet. Agnieszka Prygoży.

Uwaga! Zwierze musi posiadać PASZPORT podróżując nawet do krajów Unii Europejskiej, do których nie potrzebują paszportu ludzie.