Profilaktyka – leczenie zwierząt Zamość

Profilaktyka – leczenie zwierząt Zamość – Wszyscy wiedzą, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć ,a mimo to profilaktyka zdrowotna zwierząt jest często lekceważona. Niesłusznie! Konsekwencją dobrze przeprowadzonej profilaktyki jest mniejsza ilość stresujących wizyt z powodu choroby. Jeśli chcemy, aby nasz pupil cieszył się długim zdrowiem i życiem warto jest pamiętać o kilku podstawowych zabiegach profilaktycznych.

Zakres usług:

• szczepienia ochronne przeciw chorobom zakaźnym
  • ochrona przed pasożytami wewnętrznymi i zewnętrznymi
  • okresowe, profilaktyczne badanie stanu zdrowia
  • badanie zwierząt przed wyjazdem z kraju

szczepienia ochronne przeciw chorobom zakaźnym

Szczepienia – do tej pory są jedynym skutecznym narzędziem walki z chorobami wirusowymi. Podstawowy plan szczepień psów obejmuje szczepienia przeciwko: nosówce, parwowirozie, chorobie Rubartha, zakaźnemu zapaleniu tchawicy i oskrzeli oraz wściekliźnie.
Przypominamy, że szczepienie psa przeciwko wściekliźnie jest ustawowym obowiązkiem każdego właściciela którego niedotrzymanie może skutkować mandatem.
Choroby, przeciwko którym możemy zaszczepić koty to: zakaźne zapalenie nosa i tchawicy kotów, kaliciwiroza kotów, panleukopenia kotów, białaczka oraz wścieklizna.
Oprócz psów i kotów w Przychodni Weterynaryjnej Royal Vet w Zamościu szczepimy fretki, króliki a nawet szopy ;)

ochrona przed pasożytami wewnętrznymi i zewnętrznymi

Pasożytnictwo, to forma antagonistycznego współżycia dwóch organizmów, z których jeden czerpie korzyści, a drugi ponosi szkody. Jak nie trudno zgadnąć szkody ponosi Państwa pupil.
Do najczęściej występujących pasożytów wewnętrznych psów i kotów zaliczamy nicienie (glista, tęgoryjec), płazińce (tasiemce), zdarzają się też pierwotniaki oraz przywry.
Warto też pamiętać, że niektóre choroby pasożytnicze zwierząt są zoonozami – czyli chorobami, którymi zarazić może się człowiek. Dbając o zdrowie naszego pupila poprzez regularne odrobaczanie, dbamy również o zdrowie swoje oraz zdrowie swoich najbliższych.
Pasożyty zewnętrzne również potrafią być dla zwierząt prawdziwym utrapieniem i dużym niebezpieczeństwem zagrażającym zdrowiu, a nawet życiu zwierzęcia (jak w przypadku przenoszonej przez kleszcze Babeszjozie).
W Przychodni weterynaryjnej Royal Vet w Zamościu oferujemy państwu szereg preparatów do walki z pasożytami zarówno wewnętrznymi jak i zewnętrznymi. Plan profilaktyki ustalamy indywidualnie w zależności od wieku zwierzęcia i stylu jego życia.

okresowe, profilaktyczne badanie stanu zdrowia

Zapraszamy starszych pacjentów na regularne, okresowe badania krwi. Wcześnie wykryte, często jeszcze bezobjawowe schorzenia o wiele łatwiej i skuteczniej leczy się w początkowej fazie ich trwania. Warto co jakiś czas sprawdzić stan uzębienia, osłuchać serce, u samców zbadać prostatę czy w razie potrzeby wykonać badania krwi.
W przypadku gdy wszystkie wyniki badań będą w porządku warto powtarzać je regularnie raz w roku. Pamiętajmy, że zwierzęta starzeją się znacznie szybciej niż ludzie…

badanie zwierząt przed wyjazdem z kraju

Aby zwierzęta towarzyszące (psy, koty i fretki) mogły opuścić kraj muszą zostać spełnione następujące warunki:

• szczepienia ochronne przeciw chorobom zakaźnym
  • muszą posiadać paszport, który może wystawić uprawniony do tego lekarz weterynarii – w Przychodni Weterynaryjnej Royal Vet do wystawiania paszportów uprawnieni są lek.wet. Barbara Bylina oraz lek. wet. Jakub Kachny
  • muszą być trwale oznakowane – tylko czip lub tatuaż
  • po Unii Europejskiej mogą podróżować tylko zwierzęta zaszczepione przeciwko wściekliźnie
  • zwierzętom innym niż psy, koty i fretki nie wystawia się paszportów, nie ma też obowiązku szczepienia ich na wściekliznę
  • na 24 godziny przed każdym wyjazdem lekarz weterynarii musi przeprowadzić badanie kliniczne i poświadczyć to wpisem w paszporcie
  • niektóre kraje wprowadzają dodatkowe, niestandardowe wymagania (np. dodatkowe badania krwi czy kwarantanna) przepisy te co chwilę się zmieniają – o aktualnych wymaganiach informujemy w Przychodni Royal Vet w Zamościu

Uwaga! Zwierze musi posiadać PASZPORT podróżując nawet do krajów Unii Europejskiej, do których nie potrzebują paszportu ludzie.