Kardiologia zwierząt – przychodnia weterynaryjna Zamość

Kardiologia zwierząt jest dziedziną medycyny zajmującą się chorobami serca i układu naczyniowego. Choroby serca są chorobami powszechnie występującymi u psów i kotów w staszym wieku ale też dotykają młodsze zwierzęta.
W Przychodni Weterynaryjnej Royal Vet w Zamościu zachęcamy do okresowego, profilaktycznego badania pupili, gdyż wcześnie wykryta choroba i odpowiednio podjęte leczenie zwiększa szanse na powodzenie terapii.

Zakres usług:

• badanie elektrokardiograficzne EKG
  • pomiar ciśnienia krwi
  • leczenie chorób układu sercowo-naczyniowego
  • RTG klatki piersiowej

badanie elektrokardiograficzne EKG

Badanie EKG polega na rejestrowaniu elektrycznej aktywności serca przy pomocy elektrod zamocowanych do ciała zwierzęcia. Pozwala na ocenę rytmu i częstości pracy serca. Jest badaniem bezbolesnym i zupełnie nie inwazyjnym. W przychodni Royal Vet w Zamościu pracujemy na 6-kanałowym aparacie EKG zakupionym przy wsparciu Unii Europejskiej.
Wstępne wiadomości podajemy do informacji właściciela od ręki, a na szczegółowy opis należy zaczekać dzień – dwa.

pomiar ciśnienia krwi

Mierzenie ciśnienia krwi u zwierząt nie jest zbyt często wykonywane w placówkach weterynaryjnych. W Royal Vet posiadamy specjalistyczny sprzęt do pomiarów ciśnienia krwi zarówno diagnostycznie jak tez i podczas zabiegów chirurgicznych, co znacznie podnosi bezpieczeństwo znieczulenia.
Pomiary ciśnienia krwi są bardzo istotnym wskaźnikiem diagnostyczym ale też ważnym czynnikiem przy monitorowaniu przebiegu chorób przewlekłych jakimi bez wątpienia są choroby mięśnia sercowego.

Jako ciekawostkę podajemy wartości prawidłowe ciśnienia skurczowego u psów i kotów:

• psy dużych ras mają ciśnienie systoliczne 120 +/- 15mmHg ,
  • psy średnich i małych ras 135 +/- 15 mmHg ,/li>
  • koty: 120 +/- 10mmHg

leczenie chorób układu sercowo-naczyniowego

Leczenie naszych pacjentów kardiologicznych prowadzimy za pomocą najnowszych weterynaryjnych leków dostępnych na rynku. Na bieżąco śledzimy nowości w tym zakresie, aby jak najlepiej dobrać odpowiednią indywidualną terapię.

RTG klatki piersiowej

Badanie radiologiczne klatki piersiowej dostarcza wielu informacji odnośnie stanu pacjenta. W celu dokładnej diagnostyki wykonujemy dwie projekcje.